Hogyan mozgatja meg az evezőgép az egész testemet?

Az evezőpadok az utóbbi időben sokat vesztettek népszerűségükből, holott minden edzőterem elengedhetetlen, alap kellékei. Igaz több helyet foglalnak, mint mondjuk egy szoba bicikli, de kaphatóak már összecsukható megoldások is. Nézzük, mire és hogyan lehet használni ezt a remek eszközt.

 

Amikor valaki evezőgép vásárlására szánja el magát, alapvető célja, hogy erősítse izmait és kalóriát égessen. Evezőpad használata közben igen intenzív mozgást végzünk, mely során minden fontosabb izomcsoportot megmozgathatunk. Aerob edzésnek kiváló, a pulzust gyorsan megemeli és kiválóan égeti a zsírt. Bár használatával erősíthető minden izom, az evezés során számos nagy izomcsoportot megmozgathatunk, köztük a karokat, a hátat és a lábakat, illetve has és a vállak is kapnak terhelést. .  Izmaink mellett erősiti a szívet és a tüdőt is valamint a vérkeringést is serkenti igy az állóképesség is hatásosan fejleszthető evezőpad használatával. Úgynevezett intervall edzésekhez az egyik legkiválóbb eszköz az evezőgép. Ezen edzés lényege, hogy váltogatjuk az izmokra jutó terhelést és munkát. Például egy perc intenzív evezés után lassíthatunk egy-két percre majd megint evezés, ahogy csak bírjuk. Ezt ismételve 6-8 alkalommal alaposan átmozgathatjuk izmainkat.

 

Kezdjük az alapokkal

Ahhoz, hogy igazán hatásosan dolgozhassunk új evezőpadunkkal, előbb el kell sajátítanunk a megfelelő evező mozgást. Fontos az egyenes hát és az egyenletes mozgás, elkerülendő a derékfájást illetve a későbbi, helytelen használatból adódó gerincproblémákat A mozgássorozatot hajlított térdekkel, az ülést előre csúsztatva, derékból enyhén előre dőlve kezdjük. Egyenes gerinccel üljünk, az evezőgép fogantyúját tartsuk nyújtott karral. A mozgást a lábunkkal indítjuk el, térdünk nyújtásával toljuk hátra magunkat, majd a mozgás végpontján karjainkat behajlítva húzzuk magunkhoz a fogantyút, és derékból egyenesedjünk fel (enyhén hátra is dőlhetünk). Ezek után a csúszó-ülést és a fogantyút vissza engedjük a kiindulási pozicióba ekkor izmaink elernyednek ezért is nevezzük ezt pihenő fázisnak.

Vásárláskor dizájn és gyártó tekintetében is gazdag a választék. Vannak, amelyek elektromágneses ellenállással, működnek, de vannak olyanok, amelyek vízellenállásosak, így imitálva az evezés valódi érzését. Az ellenállás minden esetben állítható. Kezdők számára érdemes alacsony ellenállással kezdeni a gyakorlást, illetve később bemelegítéshez is érdemes kis ellenállát használni és az első egy két szériát igy végezni. Gép kiválasztásakor fontos, hogy az ülő rész könnyen mozogjon előre, hátra. A helyes mozdulatsor elsajátítása után az evezés nem testedzés, nem munka, hanem szórakozás lesz. Ami az eredményeket illeti, hamar láthatóvá válnak a változások. A vállak és a mellkas fejlődése hamar beindul. Mindemellett a combok, vádlik és a hasizmok is a folyamatos össze húzódásoknak hála intenzív fejlődést mutatnak.  Emellett észrevesszük majd, hogy több az energiánk, kevésbé leszünk fáradtak, levertek a hétköznapokban. Tapasztalni fogjuk majd azt is, hogy egyre könnyebben megy az edzés. Állóképességünk és tüdő kapacitásunk is nőni fog.

Zsír égetés, izomnövelés és egyéb jótékony hatások

Az evezőpados edzés során használt ellenállásokkal, ahogy haladunk előre egyre intenzívebb edzéseket végezhetünk. Ennek köszönhetően több kalóriát égetve beindul a zsír égetés is, de itt érdemes megemlíteni, hogy mint minden edzésnél itt is fontos a helyes táplálkozás is a látványos eredményekhez és az egészséges életmódhoz. Nem mellékesen az evezéssel gyorsíthatjuk az anyagcserét és csökken a szívműködéssel kapcsolatos betegségek kockázata is.

 

Összegezve, az evezőpados edzés akár otthon akár edzőteremben végezve nagyon hasznos mozgásforma. A helyes mozdulatsor elsajátítását követően (amihez érdemes szakember segítséget is igénybe venni) gyorsan elérhetőek látványos eredmények. Tekintsd meg evezőpad kínálatunkat és kezdj el úgy mozogni, mint még sehogy!